Home sweet home nouja zoiets - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu Home sweet home nouja zoiets - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu

Home sweet home nouja zoiets

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

28 Februari 2011 | Indonesië, Batavia

Hoi Hoi,

Het is al weer even geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Er is in de afgelopen weken een heleboel gebeurd waardoor we er steeds niet aan toe kwamen iets te posten.

Om bij het begin te beginnen zijn we vanuit Santika naar de duitsers verhuist. Tot zover waren jullie volgens mij nog op de hoogte. Daar was het heel gezellig. Zeker toen er nog we nog een aantal extra logees kregen en we met 11 personen in het huis woonden.

Anyway, toen we afgelopen dinsdag met z'n allen thuis waren begon het ontzettend hard te regenen. Ontzettend hard! Na 5 minuten viel alle stroom in ons deel van de stad uit en zaten we in het donker. Na een tijdje had Ralph de ontzettend slimme opmerking dat hij het binnen hoorde regenen in onze slaapkamer. Toen hij zijn laptop openklapte en op de muur richte zagen we dat de regen als een waterval langs ALLE muren naar beneden kwam. Als een gek hebben we alle spullen uit de kamer gehaald. Waarna we gingen kijken waar het water vandaan kwam. Toen er gelukkig niemand in de kamer was hoorde we een iets van een harde klap. Het gips plafond was door het gewicht van het dak ingestort en het water was als een tsunami in onze kamer terecht gekomen. Er stond zo'n 15 cm water in de hele kamer.

Daar konden we in ieder geval niet meer slapen en dus waren we genoodzaakt naar een hotel te verkassen. Gelukkig konden we in het Plaza hotel terecht waar we een flinke korting konden regelen omdat ze een fitness-abonnement hebben.

Gisteren zijn we eindelijk verhuisd naar Tigalima wat vlak naast het Plaza hotel ligt. De kamer is nog niet gedecoreerd maar de eigenaresse vond het zo lullig voor ons dat we er al in mochten.
Dus nu eindelijk onze eigen plek waar we niet meer weg hoeven!
Ik heb wat foto's toegevoegd van de hele toestand met het plafond. Onze kamer in Plaza en onze kamer in Tigalima.

Ik hoop jullie zo weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht. Ik zal snel weer iets posten.

Groetjes en liefs uit Jogya

Stephanie en Ralph

• 28 Februari 2011 - 08:26

Foxy:

WHAAA ik heb medelijden met jullie! Die schoolbanken!!! Neem je tegenwoordig al je kussentje mee Stephke?

xxx

• 28 Februari 2011 - 08:44

Patricia:

Fijn dat jullie nu eindelijke een vast stek hebben! Hopelijk zijn de huisvestingsperikelen nu eindelijk achter de rug en kunnen jullie nu meer gaan genieten.

KUS!

• 28 Februari 2011 - 20:01

Marianne:

Ziet er goed uit jullie nieuwe kamer. Ga nu lekker genieten zonder nog te moeten verhuizen. Er komt nu voor jullie meer rust. Ben benieuwd!!!! xxxxx

• 01 Maart 2011 - 08:47

Chrisje:

Die badkamer is luxer als op de flat!! Hoezo het is daar niet zo westers en luxe? IK WEET NIE!!

X

• 01 Maart 2011 - 10:47

Stephanie:

ja waarom denk je dat heel tigalima vol zit met nederlanders?? Dit is ongeveer de enige homestay waar je niet met een emmertje moet douchen.

• 02 Maart 2011 - 20:15

Winny En Toon:

Hallo Ralph en Stephanie ,
    Wat een pech allemaal bij jullie zeg, maar ja we zullen maar zeggen dat je daar volwassen van word is t niet?
    Nou wij zijn vandaag (woensdag) de 1e karnavalsavond begonne, moet nie gekker worden 7 dagen. Alles is klaar we waren vanaf vrijdag bezig om alles te versjouwen. We zullen jullie wel missen, ik moet zeggen dat we niet zo sterk staan dit jaar, we hebben wel een sterk programma, met Frans Duijts op maandag dus dat kan druk worden
    Morgen Femmekes, gezellig.
    We laten wel horen hoe het geweest is. Heel veel groetjes en wel duimen voor ons he.

Dikke kussen
    Ome T , tante W. xxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Maart 2011 - 20:51

Yolanda (tante):

Dag lieverds, sorry dat ik niet eerder wat van me heb laten horen maar wij zijn zo druk met onszelf. Ik heb jullie avonturen wel gevolgd en het moet ook niet veel gekker worden. Ik hoop dat jullie nu op een fijn plekje zitten en daar voorlopig niet weg hoeven zodat je kunt genieten van jullie ervaringen. De "echte" Tsunami is gelukkig langs jullie heen gegaan dat was ook nog best spannend (zo leek het hier op de tv beelden tenminste).
    Wij hebben de Carnaval ook overleefd en na een weekje feest begint morgen de werkweek weer. Oh trouwens wat is de beste tijd om te skypen? Ik ben meestal om een uur of 1/2 8 's avond wel rond de computer maar Thomas Roos+ Maarten rest meestal eerder. Lijkt me leuk jullie een keer LIVE te zien. Hopelijk tot snel en geniet ze van jullie nieuwe huis en dikke knuffel.

xxxxxYolanda