GEVONDEN! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu GEVONDEN! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu

GEVONDEN!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

08 Februari 2011 | Indonesië, Batavia

hoi Allemaal,

Weer een korte update van alle gebeurtenissen en in Yogya;

We zijn gisteren voor het eerst naar school geweest en hebben een student ambassador gekregen. Rooster is een lachtertje, alleen dinsdag 1 les, woensdag hele dag en vrijdag 1 les. Maar we zullen niet te vroeg juichen, het blijkt hier toch best pittig te zijn.

Die studentambassador van ons heet Lou Lou en regelt alles samen met ons. Politie, huisvesting, alle formaliteiten. We hebben gelukkig ook al een aantal andere exchange studenten tegengekomen. 3 fransen, 1 ijslander en nog 2 andere nederlanders uit nijmegen. Zij zitten allemaal in een super relaxed complex. Zwembadje erbij enzo. Heel mooi daar. Helaas was daar geen plaats meer dus zijn we door verwezen naar een vriend van 1 van die fransen.

Die jongen, Robert,deelt samen met een indonesische vrouw die een pizzaria runt een mega mooie villa. Pas een jaar oud en super de luxe! En ze hadden kamers te huur! Dus we zijn gisteravond gelijk gaan kijken. Super mooi! helemaal perfect. Jammer alleen dat we er vandag achter kwamen dat er te midden van al die villa's, recht tegenover dat huis een huisje staat van een redelijk radicale imam! Die al aan Nana en Robert heeft laten weten dat hij dat europese gedrag niet langer tolereert. Mmmmm, ja laat maar 2 ongetrouwde nederlanders erbij zou alleen olie op het vuur gooien.

Dus zijn we, enigzins gestrest, verder gaan zoeken. We kwamen via die fransen bij een homestay Tigalima.

(we hebben de bamboo room genomen)

Dat is hier een heel bekend fenomeen. Een huis of complex met hotelkamers (slaap + badkamer) met daarnaast wel een huiskamer, keuken en tuin die je met anderen deelt. We zijn gelijk gaan kijken en het was perfect! we moeten nog even tot 17 feb wachten tot er een kamer vrijkomt maar dan kunnen we gewoon de hele periode blijven. Het is echt top. Beetje modern gemixt met koloniale stijl. En heel betaalbaar!
Tot die tijd blijven we nog hier in dit hotel waar we ook goede afspraken hebben kunnen maken (met dank aan Ome Kees)

Ondertussen hebben we de stad een beetje bekeken er zijn ook goede wijken, winkels en restaurants, maar je moet ze wel ff weten. Het gaat dus een stuk beter als eerst! We beginnen langzaam mensen te leren kennen en onze draai te vinden!

We laten snel iets van ons horen!

Groetjes en liefs!

Stephanie en Ralph

• 08 Februari 2011 - 12:44

Chrisje :

Zie je nou wel! Alles komt goed!! En dat binnen een week tijd!

Homestay ziet er top uit, nu nog een chique brommert (met piespothelmpie) en jullie lijken wel echte locals!!

Liefs je zus!

• 08 Februari 2011 - 15:45

Hanneke:

Tuurlijk komt het allemaal goed... en tuurlijk horen we nog vaak en veel van jullie, maar nu die foto's nog! Beelden erbij please... :)..

xxx
    H

• 08 Februari 2011 - 16:34

Patricia:

Goed geregeld! Ziet er goed uit. Nu nog lekker ff genieten van de luxe van het hotel dan...

Geniet ze.

x oew nicht