Op avontuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu Op avontuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Stephanie Hendriks - WaarBenJij.nu

Op avontuur

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Februari 2011 | Indonesië, Batavia

Vrijdag 10.00 werd bij ons onze langverwachte knalrode 125cc scooter afgeleverd. Zoals ieder weldenkend mens zou doen dachten wij dat het wel verstandig gelijk wat kilometertjes te maken. 150 om precies te zijn. Wij zijn met een groep van 9 man op 6 scooters de stad uitgereden met als doel het strand.

Na eerst ons leven te hebben gewaagd op de mega druke ringroad (snelweg) hier in Yogya reden we de stad uit. Met voorop onze nieuwe beste vriend de Duitser die de weg wist.

Buiten de stad kwamen we gelijk op een weg die de bergen in leidde. Na een aantal super mooie haarspeldbochten en flinke hellingen hadden we een prachtig uitzicht over de hele stad. (jammer alleen dat wij natuurlijk de fotocamera weer vergeten waren).

Verder de bergen in was het een soort rallyweg met hellingen en afdalingen, bochten en opstakels waar we met z'n alleen langs raasden. Ik hoop dat de filmpjes bij dit bericht een beeld geven van hoe het voelde. Het was in ieder geval super om eens een andere kant van Indonesie te zien. Het land is zo groen en heeft zoveel natuur dat is onvoorstelbaar.

Na 2,5 uur bereikten we ons prive-bounty strandje. Daar hebben we de hele middag in de zon gelegen, gevoetbald en gezwommen (tegen alle adviezen in). Heerlijk! Waarna we in het pikkedonker door de bergen 2,5 uur terug naar de stad zijn gereden.

Het was super!

Deze week mogen we dan eindelijk officieel naar school. Maar eens kijken hoe dat gaat bevallen als om 06.00 de wekker gaat.

Groetjes, veel liefs en tot snel!

Stephanie en Ralph

• 13 Februari 2011 - 20:39

Chrisje :

Sis! Filmpje uploaden lukt mij ook niet, willen jullie het zelf nog eens proberen, tis jullie de vorige keer ook gelukt tenslotte!
    X

• 14 Februari 2011 - 17:21

Petra:

Mooi om jullie verhalen te lezen!
    Geniet ervan en succes op school:P

Xxx Petra

• 16 Februari 2011 - 00:06

Winny En Toon:

Hallo Ralph en Stéphanie,
    Wij zijn net terug van de wintersport met Kees en Elselien, we hadden super mooi weer en nog wel goede sneeuw. We misten je wel Ralph, maar wij niet alleen ,ons Bart toch zeker. Volgend jaar beter toch? Nu gaan we ons voorbereiden voor het komende karnaval. Planning, bestellingen, je weet wat erbij komt kijken, we houden jullie in ieder geval op de hoogte.
    Lieve schatten, heel veel plezier en succes op school alvast voor volgende week.
    Groetjes en kussies ome t en tante W.
    xxxxxxxxx